Szanowny Kliencie, jeżeli coś poszło nie tak w realizacji zamówienia i nie jesteś zadowolony z dokonanego zakupu, to nie ma powodów do zdenerwowania! Nasza firma szanuje Twoje prawa. Poniżej zamieściliśmy informacje, które pozwolą Ci szybko i wygodnie złożyć reklamację.

Jak złożyć reklamację?

Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:

  • pisemnie na adres: Meble Tuszkowski Bartłomiej Tuszkowski, ul. Mickiewicza 6/4, 83-262 Czarna Woda 
  • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mebletuszkowski.pl

Co napisać w reklamacji?

Prosimy o podanie w reklamacji:

  1. Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową. Po prostu opisz do czego masz zastrzeżenia.
  2. Żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia. Prosimy podaj jakiego załatwienia sprawy od nas oczekujesz.
  3. Danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres mailowy). Ułatwi to kontakt i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.

Do reklamacji dołącz zdjęcia dotyczące przedmiotu reklamacji. Jeśli jest taka potrzeba możesz też przesłać dokumenty i inne niezbędne materiały.

Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację?

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie. Postaramy się odpowiedzieć na Twoją reklamację nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Zazwyczaj staramy się to zrobić szybciej.

Regulacje prawne dotyczące reklamacji

Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

GWARANCJĄ NIE SĄ OBJĘTE:

  • Uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku niewłaściwego, bądź niezgodnego z zasadami użytkowania, czyszczenia, przechowywania i konserwacji mebli.
  • Zmiany zachodzące w meblach, będące efektem naturalnych procesów (np. zmiany koloru drewna w trakcie eksploatacji, zróżnicowane zużycie spowodowane nierównomierną eksploatacją poszczególnych powierzchni).
  • Za wadę drewna nie są uznawane nierówności, sęki, drobne pęknięcia czy przebarwienia, jak np. błyszczenie.

Informacje dodatkowe – prosimy zapoznaj się z nimi przed złożeniem reklamacji

Istnieją cechy typowe dla mebli drewnianych i tapicerowanych, o których warto wiedzieć, gdyż nie są one podstawą do reklamacji.

  • Co musisz wiedzieć o drewnie dębowym? Dopuszczalne są różnice w odcieniu zakupionych mebli w stosunku do prezentowanych na zdjęciach i ekspozycjach spowodowane ich pochodzeniem z różnych partii produkcyjnych. W granicach normy są różnice w odcieniu usłojenia drewna, co jest potwierdzeniem naturalności i niepowtarzalności produktu. Dopuszczalne są różnice w wybarwieniu drewna wynikające z naturalnej różnorodności usłojenia i struktury drewna oraz wynikające z różnych warunków siedliskowych drzew użytych do produkcji, a także zróżnicowanego przyjmowania przez nie barwnika.
  • W trakcie użytkowania (np. stołów rozkładanych) może wystąpić różnica w kolorze części zewnętrznej i części osłoniętej z powodu wpływu promieni UV.
  • Mogą istnieć różnice w meblach domawianych do wyrobów już użytkowanych ze względu na naturalne procesy starzenia w meblach użytkowanych, jak również ze względu na zmianę technologii konstrukcji, wykończenia lub cech materiałów użytych do produkcji.
  • Normalnym stanem rzeczy są niewielkie różnice pomiędzy zamawianymi próbkami a gotowym meblem. W przypadku próbek wybarwień drewna rozbieżności wynikają z charakteru materiału (próbki przygotowujemy na fornirze dębowym, którego cechą jest wyrazista struktura słoi), usłojenia, warstw bejcy (na gotowym meblu jest ich więcej niż na próbce). Producenci materiałów obiciowych zastrzegają możliwość wystąpienia różnic między partiami tkanin, skór i ekoskór, stąd dopuszczalne są również subtelne niezgodności między próbką obicia a produktem finalnym.
  • W stołach rozkładanych wymiary blatu oraz wkładki mogą nieznacznie się różnić. Różnice w wymiarze mogą również powstać w trakcie użytkowania. Zimno, ciepło i wilgotność również mają wpływ, gdy jest sucho – drewno kurczy się, a gdy jest wilgotno – rozszerza. Dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie zasad użytkowania i konserwacji mebli drewnianych.

Przed złożeniem reklamacji zajrzyj do Regulaminu sklepu internetowego MebleTuszkowski.pl.