Obowiązujący od dnia 19 października 2023 roku
§ 1 ZNACZENIE DEFINICJI UŻYTYCH W NINIEJSZYM REGULAMINIE
- Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin obejmujący warunki korzystania ze Sklepu Internetowego w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym ogólne warunki sprzedaży dokonywanej pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą prowadzącym Sklep Internetowy oraz prawa i obowiązki Stron.
- Sprzedawca – oznacza Bartłomieja Tuszkowskiego prowadzącego działalność gospodarczą o nazwie Meble Tuszkowski Bartłomiej Tuszkowski z siedzibą w województwie pomorskim pod adresem ul. Mickiewicza 6/4, 83-262 Czarna Woda. Numer NIP 5922103099.
- Sklep Internetowy – oznacza serwis internetowy stanowiący sklep internetowy pod adresem www.mebletuszkowski.pl, za pośrednictwem którego Klienci mogą zapoznać się z asortymentem sklepu oraz składać Zamówienia i zawierać Umowy.
- Klient – oznacza osobę fizyczną, prawną, bądź jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonującą Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz zawierającą Umowę.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Za Konsumenta uważa się także osobę fizyczną, zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczna, osobę prawna lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą lub zawodową.
- Strony – oznacza łącznie Sprzedawcę i Klienta.
- Towary i Usługi – oznacza produkty i usługi oferowane w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę (to jest meble oraz ich dostawę).
- Rejestracja – oznacza dobrowolne utworzenie przez Klienta indywidualnego Konta w Sklepie Internetowym.
- Konto – oznacza indywidualne Konto Klienta oznaczone loginem i hasłem, w którym są gromadzone oraz przechowywane dane Klienta oraz dane dotyczące złożonych przez Klienta Zamówień.
- Zamówienie – oznacza złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty Zawarcia umowy sprzedaży Towarów i Usług będących przedmiotem Zamówienia, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru. Zamówienie może być złożone jedynie po zaakceptowaniu Regulaminu.
- Umowa – oznacza umowę sprzedaży zawartą pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie i stosownych przepisach prawa.
- Dni Robocze – oznaczają dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Newsletter – oznacza elektroniczną usługę dystrybucji poczty elektronicznej świadczoną przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia korzystającym z niej otrzymywanie od Sprzedawcy treści marketingowych, w szczególności zawierających informacje o nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Kurier – oznacza przewoźnika, któremu Sprzedawca zleca dostawę zakupionego Towaru.
- Koszyk – oznacza narzędzie systemowe dostępne na stronie Sklepu Internetowego Sprzedawcy umożliwiające realizację Zamówienia więcej niż jednej sztuki Towaru. „Koszyk” tworzy się automatycznie po wybraniu przez Klienta Towaru i kliknięciu „Dodaj do koszyka”.
§ 2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Sklep Internetowy prowadzony jest przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zobowiązany jest sprzedawać Klientom Towary bez wad.
- Sprzedawca realizuje sprzedaż i dostawę Towarów prezentowanych w Sklepie Internetowym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Celem prowadzenia Sklepu jest umożliwienie Klientom zapoznania się z Towarami i Usługami oferowanymi przez Sprzedawcę, w tym z ich cenami, dostępnością oraz zawieranie na odległość umów sprzedaży Towarów i Usług.
- Zawarcie Umowy oraz składanie Zamówień możliwe jest wyłącznie przez osoby fizyczne pełnoletnie.
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności przed Zamówieniem i zawarciem Umowy należy zapoznać się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności, dostępnych na stronie Sklepu Internetowego.
- Zapoznanie się i akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia Umowy. Akceptację Regulaminu należy potwierdzić poprzez zaznaczenie tej informacji w toku procesu składania Zamówienia.
- Regulamin określa zasady sprzedaży przez Sprzedawcę Towarów i Usług przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość w postaci Sklepu Internetowego, a także zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego oraz prawa i obowiązki Stron.
- Każdy Klient może uzyskać dostęp do aktualnie obowiązującego Regulaminu Sklepu Internetowego pod adresem https://www.mebletuszkowski.pl/regulamin/, jak również może w każdym czasie zapisać Regulamin lub go wydrukować.
- Założenie Konta Klienta nie jest konieczne do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym. Klient może złożyć zamówienia bez zakładania i logowania się do Konta Klienta lub korzystając z takiego konta.
- W celu założenia Konta Klienta oraz złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy w Sklepie Internetowym wymagane jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca. Informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych oraz zasady postępowania z plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności Sprzedawcy dostępnej pod adresem https://www.mebletuszkowski.pl/polityka-prywatnosci/.
- Szata graficzna, zdjęcia, treść i opisy Towarów umieszczone na stronie Sklepu Internetowego są własnością Sprzedawcy i nie mogą być modyfikowane, kopiowane i rozpowszechniane bez zgody Sprzedawcy.
§ 3 INFORMACJE O TOWARACH OFEROWANYCH PRZEZ SPRZEDAWCĘ ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO
- Ceny Towarów i Usług umieszczone na stronie Sklepu Internetowego podawane są w złotych polskich i zawierają obowiązujący podatek VAT.
- Ceny dostawy poszczególnych Towarów znajdują się na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Dostawa i płatność pod adresem https://www.mebletuszkowski.pl/dostawa-i-platnosc/ oraz podawane są odrębnie dla każdego Zamówienia w Koszyku przy składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen Towarów i Usług zamieszczonych na stronie Sklepu Internetowego bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Na stronie Sklepu Internetowego umieszczone są również informacje o Towarach i Usługach, które aktualnie nie są dostępne w Sklepie Internetowym, przy czym ich status może się zmienić, a Towar pojawić się w Sklepie Internetowym. Towary, o których mowa w zdaniu poprzedzającym oznaczone są jako „niedostępne”.
- Zdjęcia i opis Towaru umieszczony na Stronie Internetowej ma na celu umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. Wygląd Towaru może różnić się w rzeczywistości od zdjęć umieszczonych w Sklepie Internetowym ze względu na m.in. ustawienia monitora, warunków oświetlenia czy ograniczeń fotografii.
§ 4 ETAPY ZAMAWIANIA TOWARÓW
- W celu złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Klient powinien: wybrać w Sklepie Internetowym interesujący go Towar, wybrać liczbę sztuk i jeśli jest taka możliwość zaznaczyć inne wybrane przez niego parametry produktu (takie jak kolor drewna i rodzaj obicia). Następnie Klient powinien kliknąć przycisk „dodaj do koszyka”.
- W ramach jednego Zamówienia Klient może kupić więcej niż jeden z dostępnych produktów.
- W celu sprawdzenia zawartości Koszyka Klient powinien kliknąć przycisk ze znakiem koszyka sklepowego.
- W celu usunięcia Towaru z Koszyka należy nacisnąć przycisk ze znakiem X, znajdujący się przy każdym z produktów dodanych do Koszyka.
- W celu zawarcia Umowy, po dodaniu przez Klienta Towaru do Koszyka, należy wybrać sposób dostawy oraz sposób zapłaty. Sprzedawca zastrzega, że czasowo oraz w przypadku wybranych produktów, wybór sposobu dostawy może być ograniczony do dostawy przez Sprzedawcę oraz sposobu zapłaty do zapłaty przy odbiorze.
- Klient zobowiązany jest podać dane i informacje, pozwalające na zrealizowanie zamówienia i dostawy Towaru.
- Klient, który jest przedstawicielem firmy, samorządu, organizacji pozarządowej, instytucji samorządowej lub innej osoby prawnej i chce otrzymać fakturę VAT, powinien podać Sprzedawcy podczas składania Zamówienia wszystkie dane, niezbędne do wystawienia takiej faktury.
- Do finalizacji zamówienia niezbędne jest zaznaczenie akceptacji Regulaminu, w którym Klient zobowiązany jest się zapoznać przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy.
- Akceptacja Regulaminu oznacza m.in. zaakceptowanie stosowania przez Sprzedawcę faktur elektronicznych oraz ich wysyłania na podany przez Klienta adres e-mail.
- Klient przed zawarciem Umowy zobowiązany jest zweryfikować, czy wybrał właściwy Towar, jego ilość oraz czy wprowadzone dane osobowe w tym dane do dostawy są prawidłowe.
- Następnie Klient składa zamówienie klikając przycisk “Kupuję i płacę”. Jest to moment zawarcia Umowy, który jest wiążący i ostateczny zarówno dla Klienta jak i Sprzedawcy.
- Po kliknięciu przycisku “Kupuję i płacę” Klient zostanie przeniesiony na stronę z podsumowaniem Zamówienia. Jest ona jednoznaczna z informacją, potwierdzającą przyjęcie zamówienia.
- Jednocześnie Klient otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia na adres mailowy, podany przez niego podczas składania Zamówienia.
- W szczególnych przypadkach i za potwierdzeniem Sprzedawcy, zamówienia złożyć można także w formie telefonicznej oraz każdej pisemnej (to jest: SMS, Messenger, Instagram). Wówczas także potrzebna jest akceptacja regulaminu.
- Klient zobowiązany jest opłacić zamówiony Towar oraz pokryć koszty dostawy Towaru w chwili dostawy towaru na wskazany przez niego adres.
- Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klient jest zobowiązany do zapłaty pełnej ceny za Zamówione produkty, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia, że po wykonaniu Zamówionych mebli przez Sprzedawcę, Klient utraci prawo odstąpienia od umowy. Poza tym zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentaw, przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta.
§ 5 ZASADY I CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę wskazany jest na stronie Sklepu Internetowego przy każdym z produktów. W szczególnych przypadkach z przyczyn niezależnych od nas czas realizacji może ulec wydłużeniu.
- Na czas realizacji Zamówienia ma wpływ kilka składowych. Należy uwzględnić szczególnie: czas niezbędny na produkcję mebli, dostępność materiałów, które Sprzedawca nabywa u innych dostawców, czas dostawy Towaru do Klienta oraz odległość Klienta od Sprzedawcy.
§ 6 PŁATNOŚĆ ZA TOWAR I USŁUGI
- Klient płaci za wszystkie zamówione produkty bezpośrednio przy odbiorze Zamówienia. Jeżeli Sprzedawca dostarczył mu produkty pod wskazany przez niego adres ponosi również pełne koszty dostawy, wskazane podczas składania Zamówienia.
- Sprzedawca ma prawo modyfikować dostępne formy płatności, wymieniać na inne lub wyłączać możliwość korzystania z niektórych z nich.
- Do czasu zapłaty całości ceny za Towar przez Klienta, Towar pozostaje własnością Sprzedawcy.
§ 7 DOSTAWA I ODBIÓR OSOBISTY
- Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy produktu są jawne i podawane w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca realizuje dostawę Towarów tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Stoły dostarczamy Klientowi w elementach, które powinien połączyć samodzielnie. Pracownicy firmy Meble Tuszkowski nie zajmują się montażem stołu u Klienta. Dodatkowe wkłady do stołów z okrągłym blatem należy przechowywać osobno.
- Dostawa Towarów realizowana jest możliwie jak najszybciej jednak należy brać pod uwagę czas podany przy składaniu Zamówienia, zarówno termin minimalny, jak i maksymalny.
- Dokładny termin dostawy Zamówienia, Sprzedawca ustali z Klientem telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem wiadomości SMS lub na Messengerze. Nastąpi to dopiero w momencie, w którym Towar będzie gotowy do dostawy.
- Każdy Klient informowany jest o terminie dostawy telefonicznie z jednodniowym wyprzedzeniem.
- Jeżeli Klient nie jest w stanie odebrać Zamówienia w terminie dostawy wskazanym przez Sprzedawcę, istnieje możliwość wyznaczenia kolejnego terminu dostawy. Pod warunkiem, że Klient najpierw opłaci całe Zamówienie wraz z kosztem dostawy. Przelew powinien dokonać na konto Sprzedającego: 21 1160 2202 0000 0001 6029 7873.
- Sprzedawca ustala dostawę Zamówień w sposób „wiązany” od poniedziałku do soboty. Co oznacza, że kierowca dostarcza meble według kolejności zamówień, przez co nie ma możliwości wybrania godziny i dnia dostawy.
- W szczególnych przypadkach i przy możliwościach logistycznych Sprzedawcy dostawa realizowana jest także w niedziele.
- Sprzedawca realizuje dostawę Zamówień głównie własnym transportem.
- Sprzedawca nie oferuje wniesienia Towaru do domu Klienta. Koszt dostawy Towaru obejmuje wyłącznie dostawę Towaru pod dom Klienta bez wniesienia go do domu.
- Wszystkie meble podczas transportu są zabezpieczone przed uszkodzeniami oraz:
- stoły dostarczane są w elementach do samodzielnego montażu,
- krzesła i stoliki RTV dostarczane są zazwyczaj w całości, a jedynie w szczególnych przypadkach w elementach.
- Odebranie zakupionej rzeczy jest podstawowym (obok zapłaty należnej ceny) obowiązkiem Klienta, wynikającym z zawarcia umowy sprzedaży. W związku z tym Klient, który uchyla się od tego obowiązku, w szczególności poprzez brak stawiennictwa pod wskazanym adresem dostawy produktu, pozostaje w zwłoce wobec Sprzedawcy, a ponadto naraża Sprzedawcę na dodatkowe koszty dostawy w rozumieniu art. 486 Kodeksu cywilnego.
- 12 a. Zamówienie złożone w sklepie internetowym Meble Tuszkowski można anulować w ciągu maksymalnie 24 godzin. Po upływie 24 godzin zamówienia nie można anulować i zgodnie z paragrafem 7 punkt 12 obowiązkiem klienta, wynikającym z zawarcia umowy sprzedaży, jest odebranie zakupionej rzeczy i opłacenie zamówienia w całości.
- Jeżeli Sprzedawca bezskutecznie próbuje ustalić z Klientem termin dostawy Zamówienia, a Klient nie akceptuje żadnego ze wskazanych terminów, uchyla się od odbioru i opłacenia Zamówienia, unika kontaktu ze sprzedawcą drogą telefoniczną, mailową, za pośrednictwem SMS-ów, Messengera lub innych środków kontaktu, wówczas zgodnie z Art. 491. pkt. 1 Kodeksu Cywilnego, Sprzedawca może zażądać odbioru i opłacenia Zamówienia oraz domagać się naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.
- Sprzedawca rekomenduje Klientom, aby rozpakowali dostarczony Towar w obecności kuriera w celu sprawdzenia, czy nie jest uszkodzony. W przypadku uszkodzenia Towaru w transporcie Kurier zobowiązany jest spisać odpowiedni protokół.
- Sprzedawca umożliwia Klientom osobisty odbiór zamówionego Towaru po wcześniejszym uzgodnieniu. Samodzielny odbiór Zamówienia przez Klienta jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 16.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Termin samodzielnego odbioru należy umówić wcześniej telefonicznie pod numerem telefonu 785 108 101. Istnieje również możliwość odbioru Towaru w soboty po wcześniejszym ustaleniu szczegółów odbioru ze Sprzedawcą.
§ 8 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY I REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny, jeżeli sprzedany produkt posiada wadę fizyczną lub prawną.
- Zakres i zasady odpowiedzialności za wady regulują postanowienia m.in. art. art. 2 pkt 4a oraz art. 43a i nast. ustawy o prawach konsumenta. Na zasadach określonych w tych przepisach, Kupujący może m.in. żądać usunięcia wady, wymiany rzeczy na wolną od wad, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy.
- Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę produktu powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Reklamacje, uwagi, zażalenia należy składać na adres mailowy kontakt@mebletuszkowski.pl lub pisemnie na adres: Meble Tuszkowski Bartłomiej Tuszkowski, ul. Mickiewicza 6/4, 83-262 Czarna Woda.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty odesłania produktu do Sprzedającego w ramach składanej reklamacji.
- Towar odesłany w ramach reklamacji powinien być odpowiednio zabezpieczony i zapakowany.
- Podstawą do wszczęcia procedury reklamacyjnej jest przesłanie reklamacji zgodnie § 8 pkt. 5, załączenie paragonu lub faktury; dołączenie zdjęć pokazujących wadę produktu oraz opisanie powodu złożenia reklamacji i oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia sprawy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji. Odpowiedź zostanie udzielona taką samą drogą, jak reklamacja została złożona.
- Pełen zakres odpowiedzialności i obowiązków Sprzedawcy względem Klienta jest określony powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- W związku z tymi, iż przedmiotem sprzedaży w sklepie internetowym www.mebletuszkowski.pl są wyłącznie produkty nieprefabrykowane, które zostają wyprodukowane każdorazowo zgodnie z oznaczeniem indywidualnych cech produktu przez Klienta to zgodnie z art.38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin obowiązuje od dnia 19 października 2023 roku.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie.
- Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w momencie zawarcia Umowy.
- Zamówienia przyjęte do realizacji obowiązuje Regulamin aktualny w chwili złożenia Zamówienia.
- Umowy zawierane są zgodnie z obowiązującym prawem polskim w języku polskim.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
- Klienci zobowiązują się korzystać ze Sklepu Internetowego zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przepisów prawa.
- Dokonanie przez Sprzedawcę zmiany polegającej na zmianie nazwy i opisów przycisków dostępnych na Stronie Internetowej, a opisanych w Regulaminie nie stanowi zmiany Regulaminu.
- Regulamin może być kopiowany w całości lub części na dowolny nośnik cyfrowy lub drukowany przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy.
- W sprawach nieuregulowanych przez powyższy Regulamin zastosowanie mają przepisy polskiego prawa.